Wednesday 13 April 2011

TRIP MSC

Akhirnya! Dapat jugak pegi trip..fiuhhh!
Ini ada sedikit detail tentang trip yang aku pergi hari jumaat yang lepas.

Tempat yg ditujui : Mdec (MSC Malaysia)

Peserta : 10 perempuan termasuk pensyarah pengiring dan 20 lelaki termasuk driver bus.

Tarikh : 8hb April 2011
Masa : 3.30ptg - 5.30 ptg



 


Sweet lady seating next to me is our lecturer. Apasal?  xpercaya?
Nak borak lebih2 mcm ganggu dia makan, jadi kitorang pn pegi melawat kawasan sekitar RnR tu..
 lama duk fikir, nak beli ke tak durian tu..haha.


 kamil & fatin
 kamil & ika
 Hah! Abg driver bus kitorang. 





punya seronok duk gelak2 tangkap gambar..tiba2 








 pak cik polis: awak ni dari tadi saya tengok asek buat bising je..
fatin: Errrr..Errr. (speechless)


 cuak tau..ingat betul2 nak kena tangkap sebab buat bising..rupa2nya dorang nak buat survey 
pasal keselamatan lebuh raya. Tp pak cik polis ni tanya aku soalan, xsempat aku nak jawab, dia tolong jwbkan untuk aku..serupa dia xyah buat survey..
 *
*
*
*
*
*





ok,pkcik polis dah pergi..sambung click2!..


 ni Safwan, anak orang kaya ni..tgk la muka dia..gaya dia bergambar. 





******





Sampai2 putrajaya...terus cari kedai makan.
Nasi briani gam. Mewah kan? Mula2 tu ingat nak makan secret recipie..
tp tiba2 ada satu makhluk/lembaga yang menyibukkkkk!!!! cakap: secret recipie? kenyang la sangat! 
Aku memang bengang dgn org mcm ni. ada aku mintak duit dia ke nak makan apa yg aku nk.
what u guys thing?  
anyway, kita ngan kak naza terus pergi tmpat lain dan kitorang pesan ini.

 RM9.50
 *
*
*


lepas lunch gerak pi Mdec. MSC kitorang daaaaataaang!
**
**
**
**
**
**

Sampai2 jer, ni aktiviti pertama yang kitorang buat.

Aktivti: cabut kemuncup kat kain.

 Aktiviti: tunggu perempuan habis cabut kemuncup kat kain.


****
Banyak Information yang kami dapat dalam bangunan mdec ni. Aku pun xnak lepas kan peluang
mencuba semua system yang ada di situ.
Untuk informasi anda,
Mdec ni kira macam initiatif kerajaan dalam memperkasakan ilmu komputer dalam kalangan rakyat.
Kerajaan nak semua rakyat nya celik IT. Sehubungan dengan itu,maka tertubuhla mdec ni.
Ceritanya panjang lagi. Tapi aku try rumuskan.
Apa yang menarik nya mdec ni, dia akan support dan sponsor segala pembiayaan untuk kursus2 yang
kita nak join in order to sharpen our skill in computing. Contohnya, ada kursus belajar buat animation
mcm upin ipin,boboiboy,saladin,etc selama 60 hari. You pergi daftar kat mdec and bgtau yang you nak join
kursus tu, dorang akan support yuran kursus tu 100%! for free! 
Best kan? you guys nak tau paling minimum yuran untuk satu kursus? RM1500! Jadi memang rugi sapa tak pi daftar. So apa lagi? Go sharpen your skill! right now!







 credit to Syed Alwi. 






 ni penceramah kitorang. Norman KRU.

xder la...tipu jer..heheh!
Masa dengar ceramah dia, mata aku mcm nak tertutup..haha
kebetula masa tu badan dah penat,duduk pulak dalam penghawa dingin yang nyaman,ditambah2 dengan kerusi yang gila comfort.



 dengan kerusi yang mcm ni, memang xnak bangun la.


abes ceramah mdec jemput kitorang menjamu selera. Dorang ada buat jamuan petang.
Mdec layan kitorang macam family dorang. Best!




 Tepat 5.30 ptg kitorang bertolak ke Alamanda.
Xsempat nak buat apa2,sebab cik khai bg masa 1 jam je.

huhu
 Masa ni dah penat betul. Maaf muka aku macam apa je.



 Akhir kata,trip ni memberi sejuta kenangan kepada kami semua. Secara peribadi, this is my best trip ever.