Monday 3 December 2012

Adik lelaki Sunat

Bismillahirrahmanirrahim

ok ni kisah adik aku yang last sekali bersunat. Muhammad Aqif Fahmi. Umur 10 tahun. 
Dia sunat sekali dengan 2 orang sepupu kitorang. Fahmi ni adik last, of course la semua benda special. Macam kenduri masa hari sebelum dia sunat. Bukan kenduri sebenarnya. Cuma majlis doa selamat. Tapi  it turn out to be "Kenduri"!! Ramai gila orang yg datang! goodness me. Sampai aku kena masak lagi untuk back up lauk yg dh habis. Tak menang tangan! Ayah sendiri pun terkejut tengok tetamu yg datang. Punya la ramai. Unexpected! Majlis start lepas zohor dalam 1.45 mcm tu and jangkanya habis dalam aroud 4 mcm tu..Tapi, tetamu tak putus2 datang sampai malam! Ni majlis apa ni? 
semua excited sgt??

Then the day after, dia pun bersunat. Masuk minggu ni dh tiga minggu dia sunat.atau kata nama lain, "Masuk alam dewasa" Hahah. tapi dia still pakai kain lagi! dia tak berani nak pakai seluar! This is soooo funny you know! Ada satu hari tu, dia sibuk nak betulkan kain pelikat dia tu supaya tak kena kat bird dia, masa tu aku tgh turun tangga and nmpak dia tgh bersungguh betulkan kain dia, pastu tiba2 kain dia telepas and TELUCUT ke bawah! hahahahh!!! aku teus pusing cuba elak xnak pandang apa2!
 Kelam Kabut dia ambil balik kain dia and tesengih2 malu. Haha :)) 

Semalam ibu ajak aku ngan fahmi ikut pegi pasar. Fahmi terpaksa ikut sekali sebab xda siapa kat rumah nak jaga dia. So dia pun pakai la seluar. Tapi dia still pegang zip seluar supaya tak kena kat bird dia. Dalam hati rasa "kesian nya adik aku ni". Aku pun masuk dalam kereta and pelik apsal ada senduk kayu dalam kereta. Ayah nak buat apa je la dengan senduk ni. Aku biarkan jela. Pastu fahmi masuk dengan susah payah nya.Haha. Then tau apa belaku? masuk je dalam kereta dia terus amek senduk kayu tadi and ketuk2 lutut dia guna senduk tu! Aku tergelak tengok reaksi dia!! "fahmi, what are you doing??" dia diam je.. smbil focus mengetuk lutut dia. Ateh kat sebelah bisik kat aku "bird dia tengah naik, sebab tu dia ketuk2 lutut dia, nak bagi tutrun balik" HAHAHAHAHAH!!! Ya Allah! smapai mcm tu sekali! Fahmi fahmi.. Sampai ke pasar aku gelak.